Cheap Air Jordan Sale - Buy Cheap Jordans On www.jordangogo.comCheap Air Jordan Sale www.jordangogo.com,www.calcioxp.com

Завдання | Київський Палац дітей та юнацтва

Завдання

Друк

ІНТЕРНЕТ-ВІКТОРИНА «Київ у вирі революцій»


   Трохи більше ніж сто років тому Київ опинився у вирі революційних подій, що охопили майже всю країну. Лютнева та жовтнева революції, численні перевороти та зміна влади, страйки робітників заводів, бунти солдатів, виступи студентства, дії інтелігенції. Зупинка заводів, фабрик, водогону та електростанцій, типографій та руху електричного трамваю. Місто завмирало і водночас вибухало, тисячі людей виходили на вулиці… Буремні події, людські долі, зміни, що відбулися в нашому місті в першій чверті ХХ століття ми пропонуємо дослідити, взявши участь у інтернет-вікторині «Київ у вирі революцій».

Завдання 1.

Картина Тетяни Старосільської «Арешт ... у Києві в 1904 році».

О десятій годині вечора жандарми увірвались до київської квартири цієї родини та здійснили обшук. Шукали прискіпливо, довго – до двох годин ночі, але нічого не знайшли. Знала б охранка, що в шаховому столику з секретом, в таємному ящичку зберігались важливі партійні документи – весь архів ЦК. Незважаючи на відсутність знахідок -- сестер заарештували.

Запитання:
1. Що таке ЦК? Про яку партію йдеться?
2. Про яку родину йде мова? Вкажіть імена та прізвище вищезгаданих сестер?
3. Зазначте адресу квартири, в якій було здійнено обшук та затримка підозрюваних. Вкажіть інші київські адреси, де знаходились конспіративні квартири цієї родини.
4. Хто був автором та виконавцем столику з секретом?
5. До якої в’язниці потрапили сестри та їх брат Дмитро?


 

Завдання 2. 16 листопада 1905 року солдати 3ї роти 5го понтонного батальйону, відмовилися виходити в караул, висловлюючи таким чином солідарність з арештованими цього ж дня солдатами-саперами 3го батальйону Київського гарнізону. Через два дні в місті почалося збройне повстання, що увійшло в історію, як виступ солдатів-саперів.


Малюнок художника Н.В. Макарова «Повстання саперів у Києві в 1905 році».
Запитання:
1. Хто очолив цей революційний виступ? Яка київська вулиця, була перейменована на його честь?
2. Звідки розпочався виступ солдатів, якими вулицями вони просувались та хто ще підтримав цей виступ?
3. Чим закінчилось повстання та яка доля революційного лідера?
4. Де в Києві встановлено пам’ятні знаки чи меморіальні дошки на згадку про ці події?
5. Яка київська площа зображена на малюнку – її колишня та сучасна назва? Яку цікаву архітектурну пам’ятку увіковічив на своїй картині художник?


 

Завдання 3. З давніх часів, в якості зброї для вирішення гострих державних питань, мешканці міста використовували все, що потрапляло під руку: палицю, сокиру, каменюку…
Запитання:
1. Якій зброї встановлено пам’ятник у Києві і де? Який крилатий вислів з’явився стосовно цієї зброї?
2. Хто автор монументу?
3. Додайте фотографію.


 

Завдання 4. В березні 1917 року утворено Українську Центральну Раду, що за короткий час пройшла від київської міської громадської організації до парламенту України. Перший протокол засідання Центральної Ради було складено 9 березня. Відтоді вона працювала в будинку Педагогічного музею імені цесаревича Олексія.
Запитання: Як пов’язані з діяльністю Центральної Ради Міський театр, Київський будинок вчителя та Софійська площа?


 


Завдання 5. На Володимирській вулиці 1 грудня 1998 р. було відкрито пам’ятник визначному українському історику, політику, громадському діячеві Михайлу Грушевському. Місце це було вибрано не випадково.
Запитання:
1. Чому саме тут «присів» перепочити голова Центральної Ради?
2. Які будівлі по вулиці Володимирській пов’язані з діяльністю М.Грушевського?

 



Завдання 6. Визначний український мистецтвознавець, архітектор, маляр, графік, театральний та кіно декоратор, дизайнер, педагог, почесний доктор мистецтвознавства, заслужений діяч мистецтв України. Приїхав до Києва 1906 року. Багато і плідно працював у книжковій графіці, вивчав народне мистецтво, цікавився археологією, створював декорації для вистав українського театру М.Садовського. За доби Центральної Ради цей митець виконав зразки паперових грошей, бланки ратифікаційних грамот, проекти Великого та Малого гербів УНР.
Запитання:
1. Про якого представника старовинного українського роду йде мова?
2. Як його життя та діяльність пов’язані з М.С. Грушевським?
Завдання 7. Стіни цього заводу донині зберігають сліди снарядів і куль. Його робітники в жовтні 1917 р. зі зброєю виступили за владу рад. Сигнал для початку виступу було подано з аероплану. Через 5 років на площі поблизу заводу, було встановлено пам’ятник.
Запитання:
1. Про який завод мова?
2. Яку продукцію виробляли на ньому?
3. Що зображає пам’ятник та яке гасло викарбовано на ньому?
4. Хто очолив виступ робітників? Як в Києві збережено пам'ять про цього діяча?
5. Ким було організовано сигнал з аероплану? Чи є якась пам’ятка про цю подію?
6. З ким велося протистояння під час жовтневого повстання?

 



Завдання 8. 29 квітня 1918 року в Києві стався черговий переворот, у ході якого утворено Українську державу. Гетьманом України обрано Павла Скоропадського.
Запитання: В якому приміщенні, на якій вулиці, депутати якого з’їзду обрали гетьмана? Що нині розміщається у цьому будинку?

 



Завдання 9. В листопаді 1918 року гетьман П. Скоропадський підписав закон про заснування Української академії наук у Києві. Академія свою діяльність розпочала у важких умовах. Численні зміни політичної влади в Києві, розруха, голод, матеріальні труднощі, відсутність приміщення стояли на заваді науковій праці вчених.
Запитання:
1. Яку київську садибу передали УАН «з усім рухомим майном»? Хто її архітектор?
2. Яка установа нині знаходиться в цьому будинку?
3. Кого було обрано першим президентом Академії?

 



Завдання 10. В березні 1917 року після політичного мітингу перша українська театральна студія дебютувала на сцені Міського театру з символічною виставою «Революційний рух». Відтоді студія дістала назву «Молодий театр у Києві». Молоді актори виступали на сценах Троїцького і Лук’янівського народних будинків, театру Бергоньє, а з листопада 1918 року – у власному приміщенні. «Молодий театр» існував за Центральної Ради, Української Держави, Української Народної Республіки. За неповні два роки існування театр показав киянам 19 вистав.
Запитання:
1. За якою адресою в Києві розмістився «Молодий театр»?
2. Який видатний театральний діяч став організатором театру?
3. Які інші театри були утворені режисером у 1920 та 1922 роках, ядром яких була саме трупа Молодого театру?

 



Завдання 11.
«Шел отряд по берегу, шел издалека,
Шел под красным знаменем командир полка.
Голова обвязана, кровь на рукаве,
След кровавый стелется по сырой траве.
«Хлопцы, чьи вы будете, кто вас в бой ведет?
Кто под красным знаменем раненый идет?»
Запитання:
1. Про кого йдеться мова у вірші?
2. Яку посаду займав цей червоний командир у Києві у 1919 р.? В приміщенні якого будинку знаходилось його робоче місце?
3. Де в Києві встановлено пам’ятник командиру та який український президент був натурщиком для нього?

 



Завдання 12. „Закоханий у Київ, я блукаю по зелених кучерявих, шепотливих його вулицях. Милий, тихий, задумливий красень! Каштани обсипають рудавим цвітом дахи вагонів трамвая. Нема ніде такого життя в лініях вулиць, як у нього. Ніде нема такої ласкавої чепурності, природної охайності, грайливості!
От заходить сонце за Кадетською Рощею й ще горять хрести Андрієвської церкви, Володимирського собору, і блискають червоним, металічним відблиском вікна високих кам'яниць на горах. Внизу, в подібних до веселок алеях-вулицях, засаджених каштанами, тополями, акаціями ніжна, тепла, наша південна тінь. За палісадниками з розчинених вікон якось особливо, хвилююче, закликаючи чується сміх і музика”.

Запитання:
1. Хто автор цих рядків?
2. Які державні посади він займав протягом 1917 - 1918 рр.?
3. Як відзначена у Києві пам'ять про цього діяча?

 


 

Завдання 13.

Запитання:
1. Пам’ятник кому зображено на фото?
2. Чи бував він у Києві?
3. Які з цих пам’ятників існують нині, а які вже втрачено? Де вони знаходяться чи знаходились?

 


Завдання 14. «…по счету киевлян у них было 18 переворотов [з 1917 по 1920 рр]. Некоторые из теплушечных мемуаристов насчитали их 12; я точно могу сообщить, что их было 14, причем 10 из них я лично пережил».
Михайло Булгаков «Киев-город».

Запитання: Спробуйте провести власне дослідження і скласти список владних переворотів, що відбулися в зазначений період.

 

Завдання 15.
«Кожна влада прагне вторгнутися в міський простір пам'ятними знаками і монументами, а новий порядок логічно починає з демонтажу старих символів».
№ 13 журналу Корреспондент від 4 квітня 2014 року


Завдання: колись ці пам’ятники існували в нашому місті, вкажіть де та кому вони були встановлені?

 

 


 

 

Comments:

kmda baner2

 

kmda baner2 (1)

 

monu