Cheap Air Jordan Sale - Buy Cheap Jordans On www.jordangogo.comCheap Air Jordan Sale www.jordangogo.com,www.calcioxp.com

Положення про творчий конкурс «Журналістське розслідування: «Київ крізь призму журналістики» | Київський Палац дітей та юнацтва

Положення про творчий конкурс «Журналістське розслідування: «Київ крізь призму журналістики»

Друк

Дата проведення – 10грудня 2017 року

Наше повсякденне життя складається з несподіваних та запланованих подій. Зазвичай ми не звертаємо (або майже не звертаємо) уваги на те, до яких глибинних змін призводять ці події, на які тенденції та як саме впливають. Допомогти людям розібратися в тому, що, чому і як змінюється в житті, і є завданням розслідування.

Розслідування — це жанр, за допомогою якого журналіст роз 'яснює, що саме і чому відбулося. Темою розслідування завжди є проблема або запитання. Відповіді на поставлене в розслідувані запитання ніколи не бувають відомі заздалегідь - їх треба шукати в джерелах інформації.

Щоб бути певним своїх висновків, слід обов'язково перевірити інформацію у кількох джерелах; журналіст шукає відповідь на нове для нього питання, а не підганяє результат свого «розслідування» до заздалегідь передбаченого висновку.

Робота над розслідуванням - це активні пошуки нової інформації, критичні міркування, активна робота уяви, дуже часто ~ інтуїції.

На Заході жанр журналістського розслідування є найпрестижнішим жанром журналістики. Він потребує надзвичайно багато зусиль та часу, а також уміння володіти іншими жанрами журналістики; інтерв'ю, заміткою та репортажем. Але витрачені журналістом зусилля часто мають достойні результати.  Наприклад, найвідоміше розслідування - про прослуховування членів американського Конгресу — призвело до відставки президента. Таких резонансних розслідувань чимало й в Україні

Молоді журналісти-початківці також мають чудову нагоду спробувати себе у такому нелегкому жанрі як журналістське розслідування. Це дослідження невідомих сторінок історії та сучасності міста Києва.

Мета конкурсу:

!  ознайомлення   майбутніх   журналістів   і   лідерів   учнівського       самоврядування   з багатогранними й загадковими сторінками історії рідного міста;

!  стимулювання    пошукової    діяльності    молоді    та    закріплення    дослідницьких    і розслідувальних навичок;

!  перевірка та закріплення знань старшокласників з історії, сучасності, традицій, культури рідного міста;

!  стимулювання інтелектуального розвитку та пізнавальних здібностей молодих людей.

Завдання: учасники проводять дослідження столиці нашої держави за темами, які обирають самі ( Київ героїчний, Київ і телебачення, Київ Андріївський, Київ містичний, Київ журналістський, . Київ святковий, Київ з ароматом кави, Київ невизнаних талантів, Київ модний, Київ і метрополітен тощо)

Форма проведення:

UНа підготовчому етапі - розслідування і дослідження згідно обраної теми, обробка інформації;

UНа першому етапі - - гра-квест «Києвознавець – 15 листопада;

U         На другому етапі (відбірковому) - попередній перегляд робіт членами журі (форма - довільна: газета, телесюжет, інтерактив, мультимедійна презентація, театралізована постановка, фоторепортаж) – 22 листопада;

U         На третьому (заключному) етапі ~ захист кращих проектів (форма - довільна: газета, телесюжет, інтерактив, мультимедійна презентація, театралізована постановка, фоторепортаж) – 22 березня. Підбиття підсумків конкурсу, захист робіт, нагородження переможців та учасників.

 

Підведення підсумків: Підсумки підводяться за сумою балів: квест «Києвознавець», міні-квест, презентація й захист проекту. За відповіді на запитання ведучих під час самого свята команди можуть отримати додаткові бали. Під час презентації результатів журналістського розслідування оцінюється: розкриття теми, змістовність, новизна інформації, спосіб і форма викладу, грамотність, оригінальність, артистизм.

Найкращою є робота, яка максимально поєднує в собі усі запропоновані вище жанрові напрями (наприклад, учасники подають результати свого розслідування у вигляді одночасно газети, інтерактиву із вкрапленнями театралізованої постановки, презентують слайд-шоу із коментарями або телесюжет).

 

Учасники:  кожна група агентства «ЮН-ПРЕС», інформаційні комітети учнівського самоврядування шкіл міста, групи вихованців Палацу з різних відділів,  отримують завдання провести дос­лідження столиці нашої держави за темами:

«Видатні кияни»,  «Київ та телебачення»;  «Київ містичний»; «Київ і метрополітен»,  «Київ транспортний»; «Київ героїчний»; «Молодіжні культури Києва»; «Київ модний»; «Київ кавовий»;, «Київ архітектурний»; «Київ літературний», «Київ студентський», «Київ благодійний»,  «Київ зникаючий», «Київ новорічний», «Геопатогенні зони Києва» тощо…..

Теми можуть змінюватися за бажаннями й уподобаннями дітей.

Безпосередньо перед проектом «Журналістське розслідування «Київ крізь призму журналістики» відбувається міні-гра-квест «Києвознавець».

Команди отримують маршрутні листи і «легенду». На кожному етапі вони виконують завдання.

Члени журі: журналісти, викладачі агентства «ЮН-ПРЕС», викладачі відділу туризму та краєзнавства, пошуковці, історики.

 

Нагородження: Усі команди отримують дипломи за участь у журналістському розслідуванні. Переможці нагороджуються  грамотами. Передбачаються індивідуальні відзнаки.

 

Жанрові напрями:

1.   Газета.

Оргкомітету надається газета (обсяг не менше 4 сторінок), зміст якої відповідає тематичному напряму конкурсу. Газети оцінюються за такими критеріями: розкриття теми; актуальність інформації; оригінальність ідеї;

відповідність матеріалів обраному жанру; різноманітність жанрів; дизайн газети.

2.   Телесюжет.

Відповідно до запропонованої тематики на конкурс подаються роботи формату УН8, БУ хронометражем до 5 хвилин. Відеороботи оцінюються за такими критеріями: режисерський хід;

-         операторська робота;

-         розкриття теми;
оригінальність мислення;

-         відповідність обраному жанру.

3.   Інтерактив.

Відповідно запропонованої тематики на конкурс подається сценарій інтерактивного спілкування із залом (тривалістю не більше 3 хвилин). Сценарій оцінюється за такими критеріями:

-     відповідність тематичному напряму;

уміння співпрацювати та спілкуватися із залом; оригінальність ідеї;

-         розкриття теми;

-         використання наочності.

4.   Мультимедійна презентація.

Відповідно до запропонованої тематики на розгляд журі подається слайд-шоу (фото + коментарі, або фото + усний коментар одного із членів команди) хронометражем до 5 хвилин. Презентація оцінюється за такими критеріями:

режисерський хід;

послідовність слайдів;

розкриття теми;

оригінальність коментарів;

відповідність тематичному напряму.

5. Театралізована постановка.

Відповідно запропонованої тематики на конкурс подається сценарій театралізованої постановки (тривалістю не більше 3 хвилин). Сценарій оцінюється за такими критеріями: відповідність тематичному напряму;

-         наявність у постановці журналістського розслідування (!);

-         розкриття теми;

-         використання наочності;

-         акторська майстерність;
оригінальність ідеї.

6.   Фоторепортаж.

Відповідно запропонованої тематики на конкурс подаються роботи (від 25 фотографій) - чорно-білі або кольорові, розмір - 15x21, оформлені у вигляді стенду (фото + коментарі, або фото + усний коментар одного із членів команди). Фотороботи оцінюються за такими критеріями:

розкриття теми;

командна участь у виконанні роботи;

послідовність фотографій;

оригінальність коментарів;

відповідність тематичному напряму.

 

Координатор проекту – Плохотнюк Наталія Іванівна.

Інформація за телефонами: 280-92-91, 093-672-78-32

Р. 8.; Додатком до даного Положення є пам'ятка для керівників гуртків та учасників конкурсу, яка містить дані щодо роботи над журналістським розслідуванням, та може слугувати допоміжним елементом у вивченні цього жанру.

ПАМ'ЯТКА

(до творчого конкурсу «Журналістське розслідування: «Київ крізь призму журналістики»)

Розслідування - це жанр, за допомогою якого журналіст роз'яснює, що саме і, чому відбулося. Темою розслідування завжди є проблема або запитання. Відповіді на поставлене в розслідувані запитання ніколи не бувають відомі заздалегідь - їх треба шукати в джерелах інформації.

Щоб бути певним своїх висновків, слід обов'язково перевірити інформацію у кількох джерелах: журналіст шукає відповідь на нове для нього питання, а не підганяє результат свого «розслідування» до заздалегідь передбаченого висновку.

Робота над розслідуванням - це активні пошуки нової інформації, критичні міркування, активна робота уяви, дуже часто - інтуїції.

Вдале розслідування відповідає наступним вимогам:

відповідає на злободенне запитання, важливе для широкого кола читачів (глядачів);

пропонує свіжий погляд,  адекватне зображення  фактів та явищ,  обов'язково відбиває результат

аналітичних роздумів, висновків журналіста;

дозволяє зрозуміти, чому факти, позиції та інтереси певних осіб є саме такими, а не іншими;

дає почути думки різних учасників подій (вкраплення інтерв'ю);

дозволяє побачити те, що читач (глядач) міг не помітити чи не мав змоги бачити (вкраплення

замальовок, портретів, елементів репортажу).

Розслідування - найскладніший жанр, який «грає» на усіх струнах сприйняття: і аналітичному, І емоційному. Він об'єднує в собі елементи інтерв'ю, портрету, репортажу, хронічки, Аналізу, синтезу. Завдання розслідування - зацікавити читача (глядача) унікальною темою і далі розповісти, чому все склалося саме так.

Кілька зауважень:

дуже часто журналістові під час роботи трапляється маса цікавої, але другорядної інформації, котра

може   поглинути,   затуманити   собою   провідну   новину;   зосереджуйтесь   виключно   на   предметі

розслідування та на тих аргументах, котрі дозволяють найкраще зрозуміти досліджувану вами тему;

не поспішайте виїжджати на місце події, якщо ви ще не знаєте, які вам знадобляться джерела для

отримання інформації; максимально вивчіть документацію, газетні замітки, статті;

використовуйте максимальну кількість джерел, не обмежуйтесь двома-трьома, навіть якщо не всі

будуть процитовані у розслідуванні;  це допоможе краще  зрозуміти контекст,  нюанси,  сутність

досліджуваної проблеми;

виділяйте все, що привертає читацьку (глядацьку) увагу: суто людське, живі сценки, нові дані, кумедні

історії, корисну інформацію;

не  зловживайте  цифрами,  абревіатурами,  технічними термінами,  жаргонною лексикою,  власним

моралізаторством;

прочитайте, за можливості, все, що було вже оприлюднено з цієї теми, інакше ви ризикуєте мимоволі

повторити те, що вже написано колегами, або випустити з поля зору важливі елементи;

систематично шукайте досі невідомі документи, нові письмові свідчення; віддавайте перевагу тим

фактам, які зібрали безпосередньо ви самі.

План проведення розслідування:

  1. Чітке визначення теми та мети розслідування.
  2. Збір та опрацювання базової інформації (фото, відеосюжети, відповідні нотатки).
  3. Пошук експертів (інтерв'ю).
  4. Офіційні запити до ортнізацій, установ, які так чи інакше пов'язані з проблемою.
  5. Проведення незалежної «експертизи» (якщо потрібно).
  6. Опитування людей (інтерв'ю).
  7. Моніторинг преси та Інтернету, вивчення досвіду колег з цієї теми.
    1. Вивчення відповідної юридичної документації: законодавчих актів, порядку надання дозволів,
      законів України (якщо потрібно).

Comments:

kmda baner2

 

kmda baner2 (1)

 

monu